.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لطفا رمز «12345678» را فراموش كنيد

با بروز سرقت هاي مداوم رمزهاي عبور، بسياري از كارشناسان امنيتي به كاربران پيشنهاد مي كنند كه از كلمات عبور سخت تر يا طولاني تر استفاده كنند.

به گزارش انتخاب، در همين راستا، مايكروسافت هم براي اينكه كاربران ايميلش با مشكلات امنيتي مواجه نشوند، پيشنهادهايي به كاربران ارايه داده و در ابتدا اعلام كرده كه هيچگاه از رمز عبور «12345678» استفاده نكنيد و رمزهاي عبور دشوارتري را انتخاب كنيد.

به همين دليل، كاربران سرويس ايميل مايكروسافت كه رمزهاي عبور معمولي و ساده يي را براي استفاده از اين سرويس انتخاب كرده اند طي برنامه جديد مايكروسافت براي بالابردن ايمني اين سرويس محبوب ارتباطي به ناچار بايد رمزهاي عبور خود را تغيير دهند.

مايكروسافت قصد دارد استفاده از رمز عبور «123456» و «ilovecats» را كه به راحتي قابل شناسايي و نفوذ هستند، ممنوع كرده و به اين شكل امكان نفوذ هكرها و استفاده از تكنيك آزمون و خطا براي ورود به حساب كاربري كاربران سرويس Hotmail را كاهش دهد.

به گفته ديك كراداك، مدير گروه برنامه هاي سرويس هات ميل مايكروسافت، اين برنامه جديد به زودي اجرا خواهد شد تا از انتخاب رمزهاي عبور بسيار ساده براي ورود به حساب شخصي كاربران جلوگيري شود. در صورتي كه كاربري در حال حاضر رمز عبور ساده يي انتخاب كرده باشد در آينده يي نزديك از وي درخواست خواهد شد تا آن را به سرعت تغيير دهد.

رمزهاي عبور قوي رمزهاي طولاني و تركيبي از حروف بزرگ و كوچك، اعداد و ديگر نشانه ها هستند. اين رمزها نبايد بر اساس واژه هاي لغتنامه اي يا اطلاعات شخصي از قبيل تاريخ تولد باشند. مطالعه روي چگونگي نفوذ هكرها به رمزهاي عبور نشان مي دهد كاربران معمولارمزهاي عبور بسيار ضعيفي را انتخاب مي كنند. زماني كه هكرها توانستند به شبكه وبلاگي Gawker آمريكا نفوذ كنند، دو نمونه از رايج ترين رمزهاي عبور «123456» و «12345678» اعلام شدند.

مايكروسافت علاوه بر دشوارتر كردن قوانين رمز عبور، برنامه يي را در سرويس ايميل هاي خود قرار خواهد داد تا كاربران بتوانند با استفاده از آن دريافت هرزنامه و هك شدن حساب كاربري دوستان خود را گزارش دهند. بر اساس اين برنامه، كاربر مي تواند هرزنامه هاي دريافتي خود را با استفاده از برچسب «دوست من هك شده است» نشانه گذاري كند كه اين نشانه ها سيستم امنيتي هات ميل را هوشيار كرده و از خطر حمله هكرها آگاه مي كند. سپس از فردي كه هك شده درخواست خواهد شد تا رمز عبور خود را تغيير داده و مانع از نفوذ هكرها شود.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، مايكروسافت مي گويد اين پيام هاي هشدار در سرويس هاي ايميل گوگل و ياهو نيز به اشتراك گذاشته مي شوند تا در صورت دريافت هرزنامه از جانب سرويس هاي جي ميل و ياهو ميل، كاربران بتوانند آنها را گزارش دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.